Itching - Reisverslag uit Broome, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Itching - Reisverslag uit Broome, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Itching

Blijf op de hoogte en volg Jessica

15 Mei 2017 | Australië, Broome

Broome. Dat zegt je waarschijnlijk niets... Mij zegt het na een week in dit dorpje nog steeds niets. Of nou ja, bij Broome denk ik nu vooral aan allemaal vervelende dingen zoals zandvliegen, muggen, krokodillen en de ergste aboriginals die er zijn.
Mijn grootste irritatie deze week waren de zandvliegen. Eerst had ik nog niet in de gaten dat dit ongedierte bestond, totdat een dag later mijn hele voeten onderzaten met 100 kleine bultjes die jeukten als een gek. Geloof mij, ik had vroeger veel last van eczeem dus ik weet hoe irritant jeuk kan zijn, maar dit was echt niet normaal. Om de paar minuten moest ik met mijn voeten in een koud bad zitten en s'nachts deed ik geen oog dicht van de jeuk. Ellende.
Daarnaast waren de vrienden van de zandvliegen, de muggen, vooral geïnteresseerd in mijn billen en benen. Met als gevolg een slagveld van top tot teen.
Het beest wat mij gelukkig niet heeft gebeten is de krokodil. Deze reptielen doken wel overal op hier in Broome waardoor we nergens konden zwemmen. We bleven daarom maar braaf bij het zwembad liggen. Tot slot, ik mag het vast niet zeggen, maar vallen de aboriginals hier in Broome ook onder ongedierte. Ik ben inmiddels gewend aan het soort, maar hier blijken ze dus nog een slag erger te zijn. In de avond werd het afgeraden nog over straat te gaan en er was een cirkel in de stad die je sowieso moest vermijden. Hier gebeuren vreemde dingen werd ons verteld. Ik kan je vertellen dat het hele Broome vreemd overkomt op mij.

Toch hebben we ons een week moeten vermaken in dit plaatsje want Brigitte en ik gaan verder reizen met twee andere meiden die nog een week moesten werken hier. Dus hebben we ons vermaakt met een overnachting naar Willie Creek, wijntjes drinken bij de zonsondergang, naar de stairs to the moon gekeken (zie google), op stap geweest en onszelf verwend met een luxe accommodatie. Om de week toch goed te eindigen had ik een dagtrip naar de Horizontal Falls geboekt. Dit is alleen te bereiken via een seaplane.
Ik werd om 05.30 opgehaald om de zonsopgang nog vanuit het vliegtuigje te kunnen zien. Ik voelde mij weer net een klein kind want ik mocht meehelpen sturen haha. Na een uur vliegen kwamen we aan en hadden we een boottocht door de falls. Dit was geen lazy boottochtje want de stroming was mega sterk. Gedurende de dag zie je dat de watervallen van richting veranderen. De stroming komt even stil te liggen en gaat dan ineens de andere kant op, heel bizar om te zien. Na een lekker ontbijt konden we in zo’n speciale kooi en gingen ze de haaien voeren rondom het platform daar in de zee. Dit was zo vet! Ontzettend veel haaien kwamen er op af! Daarna gingen we weer verder met de boot om daarna weer een stukje te vliegen naar onze volgende bestemming: Cape Levenque. Dit is outback en strand samen. Super mooi strand, met mega rode rotsen daarnaast. Daarna nog naar Beagle Bay geweest, maar ik was inmiddels te moe om hier nog meer informatie over deze plaats op te slaan. Kortom, voor mij een super vette dag.

Helaas zorgde het vliegen er wel voor dat mijn oren helemaal dicht zaten. Ik heb er al twee weken last van, maar wist niet of het nu een oorontsteking was. De dokterspost was dicht dus ik moest naar het ziekenhuis toe. Klinkt weer lekker dramatisch en er was niets aan de hand, maar ik stond wel helemaal verbaasd te kijken over hoe goed het borgsysteem hier geregeld is. Zodra ze wisten dat ik uit Nederland kwam en mijn expire date van mijn visum wisten kon ik zo doorlopen. De arts kwam binnen 10 minuten kijken en regelden gelijk twee middeltjes voor mij. Thuis moet ik eerst al een uur wachten, ook als ik een afspraak heb staan, word ik vervolgens van de ene assistente naar de andere gestuurd, krijg je een recept waarvan je mag hopen dat het op voorraad is bij de apotheek en mag je daarna nog veel geld aftikken omdat het weer onder je eigen risico valt. Dat is hier dus veel beter geregeld. Nu hopen dat het snel overgaat.

Nou lieve mensen, ik ben de aankomende twee weken weer ergens in de middle of nowehere, soms wel of geen bereik, maar nog steeds volop aan het genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Broome

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 517
Totaal aantal bezoekers 31874

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: