Nr. 1 in Australia - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Nr. 1 in Australia - Reisverslag uit Kununurra, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Nr. 1 in Australia

Blijf op de hoogte en volg Jessica

08 Mei 2017 | Australië, Kununurra

Omg
Wauw!!!
Ooooohh
Dit waren de meest gebruikte woorden van de afgelopen dagen. Vorige week heb ik het Northern Territory achter mij gelaten en ben ik begonnen aan mijn roadtrip langs de westkust.
Darwin verlaten vond ik niet heel erg, dat had ik inmiddels wel gezien. Maar ondertussen was ik ook een week samen met Brigitte, Yvonne en Lisa. Dit klikte heel goed samen. Het leek net alsof we elkaar al veel langer kenden. Ik en Brigitte gingen gelukkig samen verder reizen, maar Yvonne en Lisa gingen ergens anders heen en dus vierden we onze laatste avond samen met een prachtige zonsondergang, veel wijn en muziek!
De dag daarna werden Brigitte en ik wakker met een kleine kater. Famke, ons nieuwe reisgenootje, wachtte ons fris en fruitig op. Eenmaal aangekomen bij het autoverhuurbedrijf was mijn kater weg, want daar stond een gloednieuwe Toyota 4WD Pick-up voor ons klaar! Er was pas 6000 km mee gereden (voor Australië niet veel) en alles zat er op en er aan. Ingebouwde koelkast, bestek, pannen, tent, slaapzakken, matjes, alles helemaal nieuw! Ik zo blij als een klein kind kroop achter het stuur en daar gingen we, op naar Western Australia!

Onderweg was alles zo super mooi! Overal waar we keken zag je vet mooie kliffen, rode bergen en een super mooie zonsondergang. We reden gelijk de eerste dag door tot aan Kununurra want we hadden de andere National Parken vorige week al gezien. Des te meer tijd hadden we voor deze vette plek. We gingen naar Lake Argyle. De weg er naar toe was echt al fantastisch! We waren alle drie helemaal stil van verbazing. Kan je zoveel moois in 1 keer aan? Het was echt bizar. Eenmaal bij het meer dacht ik dat in Noorwegen beland was. Bergen en water tot waar je kijken kunt. Lake Argyle is het op 1 na grootste meer van Australië. Daaraan grenzend was een infinity pool waar je uitzicht had op het meer. Ik kon hier uren naar blijven kijken, wauw wauw wauw. Op de foto’s komt het nooit over zoals je het in het echt ziet, maar ik deel het toch als herinnering voor mijzelf aan deze plek.
We gingen daarna naar het Mirima National Park en daarna op zoek naar een slaapplek. Dit laatste hadden we niet helemaal goed uitgedacht. We waren verder gereden en kwamen er achter dat het volgende plaatsje te ver weg was om te rijden, maar terug naar Kununurra had ook geen zin. Dus stonden we daar, in de middle of nowhere. Dit had ik op de zuid-kust ook een keer meegemaakt, maar toen hadden we een rooftop tent. Die kon je dus overal en nergens uitklappen. Nu hadden we een tent die op de grond gezet moest worden. Dit ging niet want de grond was veel te hard. Ja en wat doe je dan? Brigitte en Famke gingen in de auto slapen en ik ging op het dak. Ja op het dak. Daar zat zo’n bagagerek op waar de tent in lag, dus als je die eruit haalde had je een groot rek over waar je in kon liggen. Matjes erin, slaapzak en kussen erop en daar lag ik onder de sterrenhemel, zonder bereik, ergens in Australië. Ik zag de melkweg, de maan en werd de volgende dag wakker met een super mooie zonsopgang. Opnieuw, Wauw!

Onze trip ging verder en het werd alleen nog maar mooier! We stopten eerst bij een grotto met natuurlijk zwemwater erin, echt super mooi! Maar daarna kwam het hoogtepunt van onze dag; Emma Gorge. We moesten eerst een flink stuk hiken in de warme zon, over rotsen klimmen en tussen de klif door, om vervolgens bij een mega waterval uit te komen, omringd door mega hoge rotsen. Je kon er heerlijk zwemmen in koud water en er was geen toerist te bekennen. Dat vind ik zo cool aan Western Australia, er zijn veel minder mensen waardoor de plekken alleen maar mooier zijn! Ik ben zo blij dat ik dit stuk nu pas doe. Het staat nu al op nummer 1 van alle mooie dingen hier in Australië en dit is pas het begin van onze trip! We blijven nu even een weekje in Broome want vanaf volgende week hebben ik en Brigitte een lift met twee andere meiden. Met z’n 4e gaan we met een jeep richting Perth reizen.

Ondertussen is het droge seizoen begonnen en sindsdien is er dan ook geen druppel regen meer gevallen en ligt de temperatuur rond de 36 graden. Vervelen gaat dit weer nog steeds niet!

Oh en ik kan steeds beter kamperen! Ik kan nu een tent opzetten en ik weet hoe een gasfles moet gebruiken (nadat ik eerst een steekvlam creëerde). Klinkt logisch allemaal, maar op de road-trip van de zuid-kust hadden we een rooftop tent, dus die hoefde je niet op te zetten. En we kookten toen eigenlijk amper. Of op een camping met een eigen keuken. Maar nu ben ik pas echt aan het kamperen en word ik langzaam een echte pro!

  • 08 Mei 2017 - 07:13

    Brigitte :

    AMAZING TIMES

  • 08 Mei 2017 - 21:38

    Marcel:

    G'day Jessica,

    Het Australische gezegde: "Full as a boot" heb je inmiddels ook ondervonden. Tja, een kater tot gevolg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Kununurra

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 31907

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: