No Service - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu No Service - Reisverslag uit Coral Bay, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

No Service

Blijf op de hoogte en volg Jessica

24 Mei 2017 | Australië, Coral Bay

Somewhere in the middle of nowhere. A random place without service, no connection, silence, no tourists, no fancy resorts, just nature.

Ik ben weer verder aan het rondreizen langs de westkust and I love it! Terwijl ik dit schrijf heb ik al dagen geen douche gezien (wassen doen we in een rivier), val ik in slaap onder de sterren en word ik wakker als de zon opkomt. Ik ben mij nog nooit zo bewust geweest van de maan en de zon maar inmiddels zoeken we iedere avond even naar de grote beer en orions belt. En terwijl we daar zitten voor onze tentjes drinken we nog een wijntje op weer een fantastische dag.

"We" bestaat in dit verhaal uit Brigitte, Marian, Romee en ik. Samen zijn we in onze jeep, genaamd Pascal, alweer meer dan een week onderweg. We stopten eerst bij 80 mile beach. Hier konden we helaas niet zwemmen omdat er een haai voor ons neus zwom. Ja, dat is balen en dus reden we door naar Karijini National Park. Hierover hoorden we alleen maar goeie verhalen en dan denk ik altijd; ja, ja, dat zal wel meevallen. Maar wederom was niets gelogen. We hebben hier verschillende hikes gedaan waarvan ik dacht dat ik dit nooit zou doen. Ik ben nou niet bepaald de persoon die je snel ziet wandelen in Nederland, laat staan dat ik ja zou zeggen op een hike van meerdere kilometers. Maar hier is het anders. Je loopt door diepe kliffen, moet door water heen, klimt met handen en voeten over rotsen en komt uit bij hoge watervallen en natuurlijke pools. De namen zal ik voor mijn eigen herinnering weer even opnoemen of leuk voor de mensen die zelf nog naar dit park gaan:
- Circular Pool look-out & Three ways look-out. Beide hele diepe, mooie kliffen.
- Kalamina Gorge walk. Hier moesten we langs rotsen klimmen.
- Junction pool look-out & Oxer Look-out. Wauw dit was pas een diepe klif. Hier kwamen er vier gorges samen! Wauw wauw.
- Hiken naar Kermit pools. Heel heel vet! Door water heen en als een spider klimmen door de klif.
- Hiken naar handrail pool. Ook heel cool.

Na al dat hiken was ik wel weer even toe aan relaxen. Onze volgende stops waren gelukkig aan het strand! Exmouth & Coral bay. Beide bekend om mooie stranden, helder water en super goede snorkel spots. Dat zie je mij wel graag doen, naar het strand gaan! Bij Turquoise Bay & Oyster Staks zagen we vet mooi koraal, een ray vis en nog heel veel andere coole vissen! In Coral Bay heb ik met een heel ander formaat vis gezwommen; Whalesharks! Dit was echt het hoogtepunt van deze week! De walvishaai is de grootste vis in de zee, maar doen niemand kwaad. We hadden best geluk want de twee dagen daarvoor was er geen 1 te vinden en nu waren er twee Whalesharks! Je kon de hele tijd met de walvishaai meezwemmen, super vet! De fotograaf heeft hele mooie foto's gemaakt, die volgen later, voor nu moeten jullie het doen met mijn GoPro foto's. Verder heb ik die dag ook twee schildpadden en een stuk of zes haaien gezien! Van die echte enge haaien die je normaal in films ziet... dit vond ik iets minder chill.

Voor nu zijn we weer verder aan het rijden en heb ik nog 1 nieuwtje! Ik heb een vliegticket naar huis geboekt... ja het moet een keer gebeuren... Dus, markeer zaterdag 01 juli in je agenda want dan kom ik thuis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coral Bay

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 404
Totaal aantal bezoekers 31868

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: