Adventure - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Adventure - Reisverslag uit Fraser Island, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Adventure

Blijf op de hoogte en volg Jessica

07 April 2017 | Australië, Fraser Island

Vorige keer eindigde ik mijn verhaal in de bus terminal van Brisbane. De bus was vertraagd vanwege het weer. De uren daarna werden er niet beter op. Alles ging dicht in Brisbane; scholen, supermarkten, iedereen moest naar huis toe. Toch had ik geluk want mijn bus was de enige die nog wel reed. Onderweg was er niets te zien behalve water, water en water. Eenmaal in Noosa reed er alleen een shuttle busje naar ons hostel en verder was er niemand te zien. Hier werd ons aangeraden eten in te slaan in de laatste supermarkt die nog open was en daarna moesten we allemaal binnen blijven voor de storm. Cycloon Debbie had flinke nabuien en deze kwam nu over Noosa heen. Takken vlogen rond, bomen vielen om en hier duurde niet lang of ook de stroom was in heel Noosa uitgevallen. Het is allemaal "een part of our adventure" zeiden we het allemaal. Want daar zaten we dan met z’n alle... Kaarsjes aan en drankjes doen. In de keuken was het chaos omdat de koelkasten het ook niet meer deden dus iedereen ging zijn/haar eten opmaken. Ik baalde ook flink want ik kook natuurlijk liever niet en sinds drie weken was dit weer de eerste keer koken. Niet echt heel ideaal met een zaklamp en een keuken met 20 man erin.

Maar goed, na regen komt weer zonneschijn!! De dag erna was de hemel strakblauw, alle dieren kwamen weer tot leven en de zon scheen fel over het dorpje Noosa heen. Toen zagen we pas alle schade. De elektriciteit bleef de hele dag nog uit, bomen moesten worden weggehaald, wegen afgezet, ect. Dus ging iedereen naar het strand. Op het strand kwam ik mijn bus-buddy tegen. Ik zit elke keer toevallig met een meisje uit Finland in dezelfde bus. Ook had ik twee Nederlandse meisjes ontmoet en dus gingen we met z’n 4e op stap. Een paar Australische jongens gingen met ons mee en uiteindelijk kwam ik ook de Duitse meiden uit Byron Bay weer tegen in de club! Dat vind ik zo grappig. Hier op de oostkust doet iedereen ongeveer dezelfde route, de ene wat sneller dan de ander, maar je komt elkaar steeds weer onverwachts tegen. Super leuk!
De dagen erna heb ik Noosa verkend: coastal walk langs de zee met wilde dolfijnen naast ons, een duik genomen in de Fairy pool (heel mooi!), naar de look-out point gewandeld, drankjes gedaan bij de sunset bar met de meiden (Marlin, Maria en Vilma).

Noosa was echt weer een super toffe plek, maar toen kwam toch het hoogtepunt van de aflopen twee weken; Fraser island! 30 mensen, 4 jeeps en onze guide Bratt. Fraser Island is het grootste zandeiland ter wereld, 122 km lang en 5 tot 25 km breed. We vertrokken vanaf Rainbow beach naar Fraser en ik deelde de jeep met 4 Franse meiden, 1 NL jongen en 2 meiden uit de UK. De jeep noemden we Bobby.
Ook had ik 3 meiden uit Zweden in de groep waar ik het heel goed mee kon vinden. We zijn bij veel verschillende dingen gestopt die jullie niet veel zeggen, maar ik herhaal het even voor mijzelf zodat ik het later nog weet:
- Lake McKenzie (wauw!)
- Champagne Pools
- Indian Head
- Eli Creek (lekker rond dobberen in zo’n band)
- Lake Allom
- SS Maheno Shipwreck
- Lake Bobbi (lake tussen grote zandduinen met visjes die aan je voeten zitten)

Bij elkaar waren we drie dagen op Fraser island, zonder bereik op je telefoon, lekker weertje en met de jeep crossen over een strand (75 mile beach). Ik vond het echt fantastisch! En doordat niemand op z’n telefoon kon was je echt drie dagen met elkaar. Terug in Rainbow beach hadden we samen gegeten en nog maar een keer een doos Goon (wijn) gedronken.

Op dit moment ben ik in Town 1770 (Agnes water). Toch was er onderweg weer even stress want ik liep weer tegen de gevolgen van cycloon Debbie aan. Mijn volgende stop is namelijk Airlie beach en daar is de cycloon toen tegen de kust geraakt. Dit is nu bijna twee weken terug maar er is daar nog steeds geen elektriciteit. Arlie beach is een gohst town. Mijn geboekte hostel is daar nog dicht, maar m’n boottrip gaat wel door. Dus ik moest vandaag even alles omgooien. Ik blijf nu wat langer in town 1770 en heb een ander verblijf gevonden bij Airlie beach. En eerst dacht ik dat town 1770 heel saai zou zijn, maar je kunt hier surfen voor 17 dollar(!) en er zijn het hele weekend surfwedstrijden waar je naar kunt kijken op het strand. Vandaag heb ik een scootertour en ik ga even uitzoeken of ik hier ook kan zeilen. De meiden uit Zweden zijn hier ook en ik kwam ik Maria uit Noosa hier weer tegen. Ondertussen schijnt de zon nog volop en geniet ik van elke dag in Australië. M’n verhaal is dit keer niet heel spannend, maar bekijk de foto’s maar, die zeggen deze keer meer dan mijn woorden!

Cheers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Fraser Island

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 470
Totaal aantal bezoekers 31880

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: