Inspiration - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Inspiration - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Inspiration

Blijf op de hoogte en volg Jessica

01 Mei 2017 | Australië, Darwin

Een paar weken geleden was ik met een paar mensen aan het ontbijten en hadden we het samen over het bijhouden van reisverslagen. Ik vind het vaak niet leuk om steeds op te sommen wat ik heb gedaan, dat klinkt zo suf. De jongen waar ik toen mee was vertelde dat hij zijn hand gebruikt als kapstop om een verhaal te vertellen. Elke vinger heeft een andere betekenis en het inspireerde mij om het ook een keer zo te doen. Bij deze:

De duim. Die staat natuurlijk voor de like! Iets wat ik deze week heel leuk vond waren de National Parken rondom Darwin. Ik ben dit weekend naar twee national parken geweest: Kakadu National Park en Litchfield National Park. Beide super mooi en ik zal toch even opsommen wat ik hier heb gedaan zodat ik dit later ook nog kan teruglezen. We gingen in Kakadu naar een Nourlangie look-out point, Mirrair look-out point en een krokodillen spot-plek. In Litchfield zagen we super hoge termiet mounds, gingen we zwemmen in Buley Rockhole soort natuurlijke jacuzzi’s en zagen we super veel mooie watervallen (Florence falls, Tolmer Falls, Wangi Falls)!!

De wijsvinger. Zoals het al zegt, je wilt iets aanwijzen. Voor mij betekende dit het zien van dieren als een attractie. Ik vind het niet meer tof om dieren in gevangenschap te zien als een toeristische attractie. Ik had dit gevoel twee weken terug ookal bij de koala’s en nu zijn het de krokodillen. Er zijn er veel hier in Darwin en daarom verzinnen ze de gekste dingen eromheen. Je kunt naar een show waar ze krokodillen laten springen (serieus?) en je kunt in een kooi met krokodillen zwemmen. Dit laatste lijkt onschuldig maar de krokodillen worden dus de hele tijd opgejaagd zodat ze om jou heen gaan zwemmen. Ik vind beide echt verschrikkelijk klinken en hoop hiermee dat anderen mensen dit ook echt niet meer doen. In het wild zien en spotten is zoveel cooler!

De middelvinger. Ook duidelijk lijkt mij, de vinger voor FUCK! Hier in Darwin heb ik dit veel geroepen naar de muggen. Jezus wat zijn hier veel muggen. Mijn benen lijken wel besmet met de waterpokken. Daarnaast bestaat het kleine dorp Darwin voor de helft uit Aboriginals, mijn favoriete volk, not. Dus dat zijn de twee dingen waar ik mij aan ergerde deze week.

De ringvinger. Deze vinger staat voor een bijzonder of speciaal moment. Hier wil ik eerst vertellen over mijn reismaatjes. Ik had 1 meisje ontmoet (Brigitte) via Facebook, met haar ga ik de hele westkust verder reizen. Samen waren op zoek naar huurauto voor het weekend dus gingen wat bedrijfjes af. Daar kwamen we een ander Nederlands meisje tegen (Yvonne) die ons verhaal aanhoorde en wel mee wilde gaan. Dus met z'n drieën hadden we een auto gehuurd en wilde dit daarna met een drankje gaan vieren. In het café komen we vervolgens vier andere Nederlanders tegen. Daarvan gingen er ook nog twee met ons mee. Het was toevallig ook Koningsdag en dronken daarom samen door en gingen naar de bar waar Nederlandse muziek werd gedraaid. Zo liep mijn dag en dus het weekend weer totaal anders. Daar hou ik van. Gewoon doen waar je zin in hebt zonder na te denken over allerlei dingen die misschien mis kunnen gaan. Niet vier weken van te voren plannen, gewoon doen! Dat moeten we in Nederland echt meer doen, zo vermoeiend altijd dat plannen en denken: nee dat is te duur, nee dan kan ik niet.
Oh wacht, dit stukje ging niet over klagen, maar over een speciaal moment. Ik heb er nog 1. We stonden op de camping in Litchfield National Park en niemand had bereik. Je ziet gelijk dat mensen meer met elkaar kletsen. Dus onderweg naar het toiletgebouw vroegen twee Aussie jongens of ik een drankje wilde drinken bij hun campsite. Dus ik en Yvonne gingen daarheen en kwamen dus terecht bij een hele groep Aussies die in het leger zaten en een weekend vrij waren. Deze gasten leren te luisteren naar bevelen bij hun corps, maar verder hebben zij een IQ van een doperwt. Toch hebben we zo hard met hun gelachen. Een heerlijk Australisch accent, kampvuurtje, biertjes, muziek en een fantastische sterrenhemel. Ja, ik hou van deze momenten!

Tot slot de pink. Mensen doen wel eens een “pinky promise”, waarmee je hoopt dat de ander je verhaal niet doorvertelt. Ik zie deze vinger dus al een verhaal wat geheim gehouden moet worden. Dat betekent dus ook dat ik het verhaal hier niet kan vertellen maar het wel leuk vindt om 1 woord te plaatsen zodat ik mijzelf daar aan kan herinneren later. Het woord is: sleepover.

Woensdag ga ik trouwens weer de onbewoonde wereld in en kan ik alleen antwoorden als ik bereik heb!

Cheers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 31859

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: