Week 8 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jessica - WaarBenJij.nu Week 8 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Jessica - WaarBenJij.nu

Week 8

Blijf op de hoogte en volg Jessica

02 December 2013 | Curaçao, Curaçao

Maandag 25 november:
Vandaag waren we om 10 uur wakker en ik had heerlijk geslapen op dit bed hier! Buiten stond er een groot ontbijt klaar voor ons en aten gezellig met de huisbaas en haar man. Na het ontbijt gingen we ons aankleden en richting Mambo beach. Hier lagen we vandaag op een goedkoper bedje aan het strand (het blijft niet elke dag feest). Rond de middag aten we lekker carpaccio op het terras en toen bood de serveertjes ons een bedje aan in het luxe gedeelte bij het zwembad en daarachter uitzicht op zee. Nou dat slaan wij natuurlijk niet af! We hadden dus net als gisteren een lekker bedje en hadden voor niets een super plekje!
Na het zonnen gingen we even langs de winkels rondom de Beach clubs. Hier heb ik twee paar Haviana slippers gekocht, leuke souvenirs en zag ik een super mooi horloge, gemaakt van hout! Normaal zou ik deze direct kopen maar ik houd mij even in en als ik ‘m aan t einde van de week nog super mooi vindt dan koop ik ‘m!
In de avond gingen Anouk en ik eten bij de ribs facotory! Heerlijk, eindelijk weer spare ribs! Die heb je in Suriname niet.
Daarna waren we echt heel erg moe en zijn we niet meer uitgeweest, lekker vroeg slapen dus want morgen gaan we om 06 uur opstaan!

Dinsdag 26 november:
Pff, wat was dat vroeg zeg. We gingen om 06.44 in de auto richting westpunt. Dit leek op de kaart heel ver weg maar na 45 minuten waren we er al. Langs westpunt zijn er heel veel strandjes en baaitjes. We begonnen bij playa kalki, dit was ontzettend mooi en omdat we zo vroeg waren hadden we een privé strand! Rond 10 uur kwam er even een buitje en dus voor ons de kans om door te rijden naar het volgende strandje: playa grandi en daarna playa forti. Hier bleven we niet langs en dus reden we daarna door naar de grote en de kleine knip. Dit was weer heel erg mooi en hier hebben we lekker nog even gelegen.
We vervolgde onze trektocht naar playa lagun wat een kleine baai tussen de rotsen was en hier spotten we direct dolfijnen in de zee! Daarna gingen we samen boven de zee lunchen en hier zaten ineens twintig leguanen! We schrokken ons dood! Zij kwamen onder de tafel, keken ontzettend boos en waren super groot! Gelukkig deden zij niks maar we aten door maar snel door.
Beneden bij het water hadden er een aantal mannen hele grote vissen gevangen!
Na playa lagun reden we door naar de zoutpannen waar je flamingo’s kon spotten. Helaas zagen we deze niet en gingen daarom door naar de wilibrord kerk. Dit was ons korte, culturele hoogtepunt en toen gingen we snel door naar playa mari. Dit was weer super mooi en hier waren heerlijke bedjes en kwamen er nog twee pelikanen langs gevlogen!
Op de terugweg naar huis kwamen we weer langs de zoutpannen en toen zaten er ineens ontzettend veel flamingo’s! Ik had de flamingo’s als eerste gespot! Normaal zie ik geen 1 dier maarja dit deze dieren zijn roze en dat is mijn favoriete kleur dus dat maakt het verschil denk ik!
Tot slot gingen we vlak voor sluitingstijd nog langs het winkelcentrum om daar snel een snorkelset aan te schaffen want morgen gaan we naar klein Curaçao en daar heb je er zeker 1 nodig.
In de avond gingen we samen tapas eten en stappen bij cinco. Hier waren super veel Nederlanders (eigen alleen maar) en rond 23.00 uur gingen we naar huis.

Woensdag 27 november:
Vandaag moesten we weer heel vroeg op. Om 06.15 zat ik aan mijn ontbijt maar ik was zo moe dat ik in plaats van boter, philadelphia op mijn brood gedaan en daar hagelslag overheen. Dit was echt heel vies!! Het ontbijt liet ik dus voor wat het was en om 06.45 stonden we bij de boot. De tocht duurde 1,5 uur en ik was ontzettend misselijk omdat we tegen de golven op gingen varen. Eenmaal daar aangekomen was alles in 1 keer verdwenen, wauw! Super mooi daar, sprakeloos!
Op klein Curaçao heb ik mij geen moment verveeld. We gingen snorkelen en zagen super mooie vissen en zeeschildpadden! Op het eiland kregen we ontbijt en rond 13.00 uur was er een grote bbq! Spareribs, hamburgers, salades, noem het maar op!
In de middag werden de vissen gevoerd en ik mocht met Anouk mee om onder water foto’s te maken, hier kwamen ontzettend veel mooie vissen op af en zagen we weer twee zeeschildpadden!
Rond 18.00 uur gingen we terug en hadden we niet echt meer zin in eten dus namen een broodje bij de Subway. Om 22.00 uur gingen we naar Cabana. Dit was een feestje van hoog niveau en gelukkig hadden we onze mooiste jurken aan gedaan.
Het was heel druk en Anouk zag een goeie plek op een mooie lounge bank. We gingen daar zitten, achter de band toen bleek dat het een VIP area was waar heel groot stond: GERESERVEERD!
De mensen die daar zaten keken ons raar aan maar we mochten wel blijven zitten. We hadden hier een super fijne plek en later kwam ik Mark nog tegen, die loopt ook drie maanden daar stage.
Rond 02.00 uur was het feest afgelopen en gingen Anouk en ik thuis nog lekker buiten zitten want morgen kunnen we eindelijk even uitslapen.

Donderdag 28 november:
Vandaag hadden we weer lekker het uitgebreide ontbijt met de rest van de mensen uit het huis. Rond 11 uur gingen we maar weer eens een strand op zoeken. We gingen naar het super luxe resort Papagayo. Hier moet je entree betalen om überhaupt binnen de mogen komen, maar we konden de ingang niet vinden. Uiteindelijk liepen we per ongeluk via de achteringang zo het strand op! We deden net alsof we dom waren en ging snel liggen! Hier was een mooi zwembad met uitzicht op zee en in de middag gingen we lekker lunchen en genoot ik eindelijk weer eens van een broodje met file american!
Om 15.00 uur gingen we naar het winkelcentrum want ik had verwacht dat ik bikini’s en zonnebrillen in overvloed zou scoren, maar helaas. Er was niet veel aan en ik heb dus alleen twee paar Haviana slippers gekocht.
Daarna gingen we maar lekker wat eten bij de pondjesbrug en thuis hebben we natuurlijk Expeditie Robinson nog gekeken. Inmiddels ben ik ook weer lek geprikt door de muggen. Als je denkt dat het in Suriname erg is, ga dan niet naar Curaçao want daar is het honderd keer erger!
Maar goed, na het douchen hebben we ons opgemaakt en gingen we Mark ophalen. Het was zijn laatste avond en dus gingen we naar Bermuda. Hier hadden we echt een super leuke avond en genoot ik volop van de wijn! Rond half vijf gingen we slapen maar uitslapen zal niet gaan want morgen om 08.00 moeten we bij de dolfijnen zijn…

Vrijdag 29 november:
In de ochtend had ik het even lastig, het ontbijt ging er moeilijk in en bij de instructie van de dolfijnen ving ik de helft op. Maar eenmaal in het water, met de dolfijnen, is de kater en alles weg! Geweldig! Wat een super ervaring! Na het zwemmen gingen we foto’s kopen en was er nog een dolfijnen show. Daarna liepen we nog even rond in het zee aquarium en daarna met de auto naar Saint Tropez samen met Elvira en Sanne erbij. Zij kwamen ook naar Curaçao vanuit Suriname!
Bij dit Beach resort voelde ik mij opnieuw net een beroemdheid. Prachtig zwembad met uitzicht op zee en alles werd voor je gedaan. Om 18.00 uur gingen we naar huis waarna we daarna met z’n vieren bij de ribs factory gingen eten. Heerlijk die spare ribs!
Daarna gingen we naar wet ’n wild en hebben we een gezellige avond gehad! Ik vind het heerlijk dat het uitgaan al zo vroeg begint.

Zaterdag 30 november:
Vandaag was alweer de laatste dag… We gingen met z’n vieren naar Cabana Beach om daar nog een lekker dagje lui te doen. Lekker lunchen, zonnen en beetje zwemmen, wat een zwaar leven zeg.
Rond 18.00 uur gingen we onze spullen pakken bij het bed & breakfast en namen afscheid. Het was echt een super leuk verblijf in een soort hippie sfeer, heel leuk! We haalden nog een broodje bij de Subway en reden toen naar het vliegveld. Onderweg kwamen we veel zwarte pieten tegen (zelfs met handschoenen aan! Warm!) en deze waren met de billen aan het schudden en aan het trommelen. Het sinterklaas gevoel heb ik totaal niet, ik heb meer met kerst maar ook dat lijkt mij heel raar hier.
Op het vliegveld ging het vrij snel alleen ik was vergeten dat ik mijn blue Curaçao likeur in mijn handbagage had gestopt. Die vrouw attendeerde mij er wel op maar ik kon gewoon doorlopen. Zo makkelijk gaat het dus.
In het vliegtuig waren we de enige blonde/blanken meiden. Dit is wat we gewend zijn. We hadden samen nog de grootste lol over onze vakantie maar de Surinaamse vrouw achter ons was hier minder blij om en zei dat ze niet wilde meegenieten met onze aanstellerij…. Nouja zeg!
Om 00:00 waren we terug in Suriname en hier renden we super snel naar de douane, omdat we wisten dat zij daar niet heel vlot zijn. We waren als eerste aan de beurt en ook onze koffers kwamen als eerst! Binnen een half uur stonden we buiten en reden met onze vast taxi naar de stad. Ons huisgenootje had de chauffeur opdracht gegeven dat we ons thuis moesten omkleden en dat hij ons dan bracht naar Asia. Zo gezegd, zo gedaan. We gingen door naar Asia, een huis dat omgebouwd is tot club. Hier was iedereen verrast dat we daadwerkelijk kwamen en wij hadden verder niets meer laten horen dus dit was heel leuk! Rond 05.00 uur gingen we naar huis en moest ik er weer aan geloven: mijn studentenmatras met veren erin.

Zondag 01 december:
Ik werd rond 12.00 uur wakker en voelde ik mij een echte huisvrouw. Wasjes draaien, spulletjes opruimen en ontbijt gemaakt voor mijn huisgenoten. Daarna was het tijd om even bij te komen in het zwembad en mijn kleurtje bij te houden. Vandaag heb ik een beetje alle foto’s bekeken en lesvoorbereidingen gemaakt. In de avond gingen we bami halen en dat was onze zondag wel, heerlijk! Morgen begint helaas de gewone week weer… op naar stage.

  • 02 December 2013 - 10:50

    Margriet:

    Hoi Jessica
    Wat een mooi verslag weer,heb het net aan Will voorgelezen.
    Leuk zo leuks af en toe ,dat is genieten op Curaçao,en
    wat een prachtige foto's
    Geweldig die dolfijnen hè prachtige dieren en intelligent !
    Weer veel succes deze week op school,en na genieten van je
    week op Curaçao ,ik vond het weer erg leuk om te lezen je verslag.

    Lieve groetjes van Will.
    Dikke knuffel Xxx uit het koude Nederland.
    Liefs Margriet .

  • 02 December 2013 - 10:57

    Margriet:

    Hoi nog met met mij (leuks moet natuurlijk lux zijn)
    Nog een extra knuffel Xxx

  • 02 December 2013 - 16:31

    Ingrid :

    heey jess mooi verslag, weer, ik geloof best, dat, die vissen eng waren, zo, by de tafels,,, en weer hoop gezien, de dolfynen mooie foto,s van je weer,, nou verder gaat het hier ook, goed het is wel kouder hier nu,, maar , veel; plezier nog, daar,, knuffel, van, myn,

  • 02 December 2013 - 18:00

    Saskia:

    Hoi lieve Jes

    Wat ontzettend leuk om al je verhalen te lezen...je maakt echt heel veel mee!! Supergaaf...flamingo's,zeeschild padden,uitjes,lekker eten,strand,zon en zee,heerlijk!!!
    Heel veel succes weer met stage lopen,en heb een fijne tijd!!! Dikke kus van Cora en saskiaxx dag lieffie:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Curaçao

Buitenlandstage

Ik ga drie maanden stage lopen in Paramaribo.

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Week 13

01 Januari 2014

Week 12

25 December 2013

Week 11

17 December 2013

Week 10

09 December 2013

Week 9
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 31867

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: