Week 12 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jessica - WaarBenJij.nu Week 12 - Reisverslag uit Aruba, Aruba van Jessica - WaarBenJij.nu

Week 12

Blijf op de hoogte en volg Jessica

01 Januari 2014 | Aruba, Aruba

Dinsdag 24 december:
Rond 08.00 was ik al klaarwakker. Ik zit nog een beetje in het ritme van stage en ging daarom maar de foto’s van het weekend uitzoeken. Even later heb ik Tim wakker gemaakt en hebben we samen ontbeten. De rest van het huis is op trip en dus hebben we het rijk alleen.
We gingen met de fiets door de stad heen om alles te laten zien aan Tim. We stopten uiteraard bij het I LOVE SU bord en gingen daarna lekker zwemmen bij het Krasnapolsky hotel. Laat in de middag gingen we door naar de drukkerij waar ik onze vliegtickets voor vrijdag moest uitprinten.
We fietsen langs mijn stageschool en daarna kwamen we door de woonwijk alle kinderen wonen. Toevallig was Odille thuis en kon ik hem begroeten en Tim aan hem voorstellen. Hij kwam trots zijn tekenboekje laten zien die ik hem gegeven had. Ik ben super blij dat ik hem nog even heb kunnen zien!
Thuis aangekomen zijn we snel gaan douchen en heeft Tim voor het eerst hier Roti gegeten! Dit beviel hem goed en daarna kwam taxi Bryan ons halen voor een massage bij House of Pureness. Na die wandelingen van afgelopen weekend was dit heel erg lekker!
Op de terugweg was het ontzettend druk in het verkeer. Het is kerstavond en iedereen gaat naar de kerk en wil daar het beste plekje hebben. Ook wij gingen naar de kerk toe. Vele mensen zullen nu denken: ‘Jessica en naar de kerk?’
Ik wil graag meemaken hoe dat hier gaat. Een collega van stage had mij uitgenodigd om mee te gaan naar haar kerk en dat leek mij heel erg leuk. Ik en Tim gingen mee met haar gezin en in de kerk was het gigantisch druk. We hadden nog net een plekje op de laatste rij en om 21.00 uur begon de dienst. De liederen waren bekend, van die standaard kerstliederen. Het grappige was dat er ook liederen in het Surinaams waren. Dit ging iets lastiger maar wel heel leuk om mee te maken.
Wat ik apart vond was de Nederlandse priester! Zo Nederlands als wat! En dan de kerk helemaal vol met kleurlingen, geweldig!
Op een gegeven moment vroeg mijn collega of ik mijn communie al gehad… ik wist niet wat ik op dat moment, tijdens een dienst, moest zeggen. Ik knikte ja en moest toen samen met de rest van de mensen naar voren komen. Hier kregen we een soort zegen over ons heen. Rond 22.15 was het afgelopen en werden we weer thuis gebracht.
Ik wilde even gaan slapen om daarna uit te kunnen gaan met de anderen, maar ik was zo moe dat ik pas om 02.00 wakker werd. Ik ben toen maar niet meer gegaan en draaide mij om.

Woensdag 25 december:
Eerste kerstdag…. Als je zou zeggen dat het midden augustus is, geloofde ik het ook. Ik heb lekker uitgeslapen en ben toe aan een rustdagje. Van die trips en het weer doorgaan dinsdag heeft mij even gebroken. Ik ging lekker ontbijten met Tim en hebben samen een beetje thuis gehangen, heerlijk!
In de avond gingen we samen met Sanne uit eten. De beste restaurant in de stad waren gesloten of vol… we gingen naar nummer 5 in het rijtje van de top 10 restaurants genaamd Shadien. We kwamen er aan en ik kreeg direct al de slappe lach. Het was gewoon een afhaal toko met bami en nasi! Er waren plastic stoelen en een snackbar tafel. We kwamen niet meer bij. We hebben alleen een drankje besteld en zijn toen weer gegaan. Ik zei al direct tegen Tim: ‘Kerst is niet voor ons gemaakt.’
In de afgelopen twee jaar hebben we namelijk steeds met kerst dat er iets mis gaat.
Maar goed toen namen we de taxi maar naar het ’t Vat en hebben daar lekker gegeten. In de avond zijn we nog naar Touché geweest! Dit vond Tim echt super leuk! Wel kan ik merken dat het nu kerstvakantie is want het zit hier nu vol met toeristen.

Donderdag 26 december:
Vandaag stonden we om 09.00 uur op om de quad tour te doen. Ik heb deze al eerder gedaan maar vond dit zo gaaf dat ik het ook met Tim wilde doen!
We werden naar Larry gebracht die de quads had en reden richting de savanne. De vorige keer was ik ontzettend vies van al het stof maar het had de afgelopen dagen best veel geregend dus er waren nu heel veel plassen! Dit maakten het alleen maar leuker! Ook waren we nu de enige toeristen en gingen we dus samen met Larry en zijn vrienden flinken stukken rijden. We hebben meer dan 100 km bij elkaar gereden.
Rond 20.00 uur waren we terug bij het huis van Larry en gingen daarna naar huis. Hier waren mijn huisgenoten terug van trip en gingen met z’n allen uit eten! Eenmaal terug moesten we snel onze koffers inpakken want vannacht vliegen we naar Aruba!!!

Vrijdag 27 december:
Vandaag waren we te vroeg op het vliegveld maar goed ik vermaakte mij wel want ik heb van Tim een i-Pad als kerstcadeau gekregen!!! Super leuk dus!! Mijn kerstcadeau voor hem komt in Aruba 
Richting het vliegtuig kwamen we mijn huisbaas tegen met zijn vrouw en kind! Zij hadden toevallig dezelfde vlucht en gingen daarna door naar Miami.
De vlucht ging prima en rond 10.00 uur kwamen we aan op Aruba. Hier kwam een Surinaamse vrouw tegen mij aanpraten. Zij was ontzettend aardig en bood ons een lift aan naar ons verblijf! We werden opgehaald door haar man en samen gingen we naar Sunflower. Ons optrekje voor de aankomende vier dagen. Hier werden we ontvangen door de huisvrouw, Rieneke. Dit is echt een beetje een rare vogel maar goed…
We dumpten onze koffer en belde toen de man voor onze scooter. Deze heb ik vooraf geregeld en de aardige man kwam ons thuis ophalen met zijn auto. We reden naar het kantoor en kregen de scooter. Daarna hebben we wat boodschapjes gedaan en USD gepind.
Na al deze formele dingetjes konden we eindelijk naar het strand. We gingen op de scooter naar Eagle Beach. Heerlijk dat blauwe water en zachte witte strand! Het is toch heel anders hier dan Curaçao. Op Curaçao is alles zo ‘gemaakt’ met bedjes. Er zijn daar heel veel Beach clubs en opgedofte mensen die uit de hoogte doen maar hier is dat helemaal niet. Dit is een gewoon strand waar je ook met je handdoek kan liggen en zijn de mensen buitengewoon vriendelijk!!!
In de avond kwamen we terug en waren we heel erg moe van de vlucht omdat we een nacht doorgetrokken hadden. We gingen weer even slapen maar net zoals dat bij kerstavond verkeerd ging, was dat nu ook het geval. Ik werd wakker rond 01.00 uur en Tim kreeg ik niet eens meer wakker. We hebben toen niest meer gedaan.

Zaterdag 28 december:
Vandaag waren we vroeg op. Dit kan ook niet anders na bijna 12 uur slapen… We pakten onze scooter en reden richting het centrum. Hier gingen we op de foto bij het I LOVE ARUBA bord, uiteraard! We aten lekker iets en gingen daarna door naar mijn kerstcadeau voor Tim, skydiven! Jazeker, SKYDIVEN! Super vet!
We kwamen er om 11.30 aan en gingen direct het busje in. We gingen naar het vliegveld en daarachter is er een privé stuk met kleine vliegtuigjes voor eigen gebruik. Hier gingen we met de instructeurs het vliegtuigje in en kregen instructie over het springen.
Op 10.000 feet (3,5 km) was ik als eerste aan de beurt. Ik werd vastgemaakt aan de instructeur en moest met mijn voeten buiten het vliegtuig gaan zitten. Hij telde af en daar gingen we!!!!!!!!!!!! Super snel val je naar benden en zie je het prachtige eiland onder je! Ik schreeuwde alleen maar waaaaaaaaaa en op al mijn foto’s sta ik met mijn mond open maar goed hahaha wat een ervaring! Toen de parachute open ging voelde ik een klap en was alles ineens stil. Je gaat dan heel rustig en kan dan lekker zitten. Ik zag toen Tim ook naar benden komen met zijn parachute. Ik mocht zelf ook even sturen en langzaam kwamen we dichter bij de blauwe zee. Ik genoot van het prachtige uitzicht en de kriebels gierde door mijn lichaam! Eenmaal op de grond rende ik naar Tim en kuste hem hard! Wat een super toffe, vette, nooit te vergeten ervaring! Ik stond daarna nog zeker een half uur te trillen op mijn benen en nog een uur daarna was ik in een soort waas van ongeloof. Ook Tim vond het echt zooo gaaf!! Dit kerstcadeau zal die nooit meer vergeten!
Om even bij te komen gingen we wat eten bij de Taste of Belgium bij de Palm Beach Mall. Hier at ik eindelijk weer een lekker broodje file american en besefte dat ik zojuist uit een vliegtuig had gesprongen.
Nadat de buikjes gevuld waren gingen we met de scooter naar Malmok Beach. Dit was een klein, rustig strandje met wederom prachtig strand en helderblauw water. Hier bleven we liggen en zwemmen tot de zon bijna onderging. Vanaf hier reden we nog even door naar de vuurtoren die helemaal op het puntje van het eiland staat.
Eenmaal thuis gingen we ons omkleden om vervolgens uit eten te gaan bij Bingo. Dit klinkt een beetje gek maar dit is een super gezellig restaurantje met heerlijk eten! Hier kon ik eindelijk weer genieten van een zoete witte wijn en samen sloten we de avond/nacht af in de molen. Dit is een discotheek dat letterlijk in een molen is. Bij aankomst leek het net alsof we in de film van de Fast & Furious terecht waren gekomen. Allemaal gasten die hen mooiste auto aan het showen waren, muziek hard aan en motorkappen omhoog. Andere gasten kwamen aan op hun motors en reden deze het terrein op bij de Molen. Deze club is omringd met andere bars en daar was de muziek al in volle gang. Alle soorten maten mensen kwamen voorbij en de house muziek was aan. Binnen in de molen was meer R&B muziek. We keken onze ogen uit en waren ongeveer 04.00 uur thuis.

Zondag 29 december:
Ik was al om 07.00 uur klaarwakker. Mijn telefoon stond roodgloeiend want ik heb gisteren foto’s geplaats van het sky diven. 87 likes op Facebook, toe maar. Ik ben er nog steeds van onder de indruk maar Tim merkt er niets van want die lag nog in coma tot 09.00 uur. Daarna hebben we samen ontbeten en gingen we weer op pad met de scooter. Vandaag gingen we naar de andere kant van het eiland. Het zuidelijkste puntje met daar: Baby Beach. Deze naam is ontstaan doordat het stuk water hier heel ondiep is. Je kunt doorlopen tot zover je wilt maar het blijft ondiep. We kwamen hier na 40 minuten rijden aan, gingen een beetje snorkelen en sliepen wat bij.
In de middag werd het hier erg druk en reden we door naar een anders strandje: Richard Beach. Hier waren meer locals en toevallig was er iemand jarig die zijn feestje op het strand hield. Er was veel muziek!
Rond 16.30 uur reden we terug richting de stad en gingen daar lekker wat eten bij het Paddock Café. Hier nam ik lekker een broodje Hawai en Tim Salami. We liepen nog langs de boulevard en aten hier nog weer een donut, hmmmmm!
Toen het bijna donker werd kwamen we weer thuis aan om te douchen. Dit keer aten we… jaja…. SPARERIBS! Nom nom nom! We aten deze bij Tony Roma’s, een super gezellig druk restaurant vol met Amerikanen. Met een volle buik liepen we Palm Beach Plaza nog over waar de muziek aan stond en mensen aan het winkelen waren.
Om de avond af te sluiten gingen we naar Beach Club Moomba. Dit was echt een heel gezellig tentje op het strand. Er waren stagiaires, toeristen jong en oud, van alles. Echt een super leuke tent!

Maandag 30 december:
Alweer de vierde dag in Aruba en voor de verandering gingen we maar weer naar het strand. Wie kan dat nazeggen op 30 december 2013? We gingen naar Palm Beach, de place to be. Dit strand is drukker dan anderen en de hotels liggen ook aan dit strand. Na een aantal uurtjes niets doen gingen we naar 1 van de hotels om daar in het zwembad te liggen. Even al het zout van ons afspoelen en daarna door naar het Pannenkoekenhuis! Ik hou echt van pannenkoeken en nam een grote met spek!
Daarna gingen we samen nog even winkelen in Oranjestad maar niet iets gekocht. We gooiden de scooter nog even vol voor 5 USD en brachten hem daarna terug. We namen de bus naar ons verblijf en namen gelijk de taxi naar het vliegveld. We waren daar heel vroeg en hadden dus alle tijd om nog even wat winkeltjes te bekijken. Op het bord stond nog niet dat de gate open was dus wij liepen rustig rond maar vonden alles al zo rustig. Wij vroegen ons af of wij de enige waren die naar Suriname vlogen. Totdat er ineens omgeroepen werd: Mevrouw Lodeweegs en Meneer Hendriks u vertraagd de vlucht, wij verzoeken u zo spoedig mogelijk naar de gate te komen.
OEPS! Wij rennen als een gek naar het vliegtuig en zagen dat iedereen al lang zat! Wij kwamen niet meer bij en gelukkig vlogen we daarna snel weer terug naar Suriname.

  • 01 Januari 2014 - 16:49

    Ingrid:

    zo, mooi verhaal weer, en verwent, nieuwe a, pad gehad lief hoor,,, dat, vliegen was helemaal, mooi , parachut prachig, ja,,, jullie ook nog een gelukkig en gezond 2014 hopen dat het weer jaar mooie dingen, zyn je tante,,, knuffels,,,

  • 01 Januari 2014 - 17:48

    Marianne Van Der Linden:

    Allereerst een gelukkig en gezond 2014 gewenst van Jan en mij. Nog fijne dagen in Suriname en een goede reis terug.
    We zien jullie wel weer in Houten bij Cor en Ineke.
    Groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Aruba, Aruba

Buitenlandstage

Ik ga drie maanden stage lopen in Paramaribo.

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Week 13

01 Januari 2014

Week 12

25 December 2013

Week 11

17 December 2013

Week 10

09 December 2013

Week 9
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 31888

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: