Week 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jessica - WaarBenJij.nu Week 5 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jessica - WaarBenJij.nu

Week 5

Blijf op de hoogte en volg Jessica

11 November 2013 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag 05 november:
Vandaag was gewoon weer een dagje stage. Ik was ontzettend moe vanmorgen en had een dikke onderlip. Ik heb namelijk een aft in mijn mond en deze is zo groot dan mijn lip er ook dik van wordt. Maar goed om 07.00 uur zat ik met mijn dikke lip en vermoeide gezicht op de fiets naar stage. Ik zou de eerste twee uur les geven en daarna zou zij het overnemen. Echter werd dit de hele dag en dit was best vermoeiend aangezien ik al niet heel fit was.
Maar ik heb weer rekenles gegeven dit vonden ze nu super leuk en daarbij heb ik de zwakke kinderen extra begeleiding geboden. Hierdoor duurt de les wel langer dan op het rooster staat en mijn begeleidster vind daarom dat we maar moeten stoppen met deze methode. Gewoon terug op het oude systeem. Ik zei: ‘Misschien kunnen we wat gaan schuiven in het rooster.’ Nee, de methode moet gewoon weg…
Om half 1 was de dag alweer voorbij en morgen hebben we weer een schooluitje. We gaan dan naar Hi Yet. Thuis ging ik alle vuile was er doorheen doen en wat huiswerk typen om vervolgens een lekkere pizza salami te bestellen.
Woensdag 06 november:
Vandaag was een super hete dag! Op stage was ik erg moe en we hadden een uitje! Maar de bus kwam om 09.15 dus tot die tijd moesten de kinderen vermaakt worden. Ik heb van thuis rekenkaartjes meegenomen en daarmee heb ik een spel gedaan met de kinderen. Ze moesten in tweetallen de sommen oefenen. 1 kind zei de som en controleerde of de ander het goed deed.
Daarna deed ik een wedstrijd in kleurengroepen met sommen. Het groepje dat de meeste sommen goed had, mocht een spel uitkiezen voor de hele groep. Groepje blauw won en koos galgje. Om 09.15 konden we dan gaan. We gingen naar Hi Yet. Dit was een helikopter basis waar we een rondleiding kregen en we alles te weten kwamen over de verschillende helikopters! Ik heb er zelf ook nog heel veel van geleerd.
Na stage ging ik met Anouk en Joyce langs SU 4 U waar wij onze trips boeken. Hier heb ik nog een paar leuke dingen geboekt!
Daarna hebben we nog even boodschappen gedaan en in de avond gingen we eten bij Joyce en haar huisgenoten.
Na het eten was het tijd om even sportief te doen want we gingen BOWLEN! In het begin ging het een beetje stug maar uiteindelijk heb ik gewonnen!
Rond half twaalf was ik weer thuis en dat betekent dat ik nog moeier was dan gisteren en morgen waarschijnlijk niet meer kan…

Donderdag 07 november:
Vandaag was een moeizame start. Ik ben nu echt op… na dat drukke weekend gelijk weer volop stage lopen en dingen doen is teveel van het goede. Ik ben na stage gelijk gaan slapen om een beetje bij te komen. Verder ga ik vandaag helemaal niets meer doen! Ik kijk Expeditie Robinson terug en ga dan even goed mijn slaap inhalen!
Vrijdag 08 november:
Vandaag was ik weer helemaal fit! Op stage ging het allemaal wel prima. De kinderen waren lief, ik gaf mijn lessen en het was een prima dagje.
Na stage ging ik met Astrid nog even gezellig naar de Mac Donalds. Hier waren op straat heel veel scholieren te zien. We vroegen wat er aan de hand was en iedereen bleek te wachten op een vechtpartij. Twee jongens van verschillende middelbare scholen hadden naar iedereen gepingd dat zij daar zouden gaan vechten en iedereen kwam er op af. We zijn maar weggegaan voordat het hier echt uit de hand zou lopen…
Daarna ben ik even langs Joyce haar huis geweest en thuis ging ik mij even omkleden om daarna lekker uit eten te gaan bij Zus en Zo.
Na het eten gingen we langs bij drie meiden die Sanne kende en het bleek dat meiden waren die achter mij zaten in het vliegtuig! Met z’n allen gingen we naar Raquel haar huis en vanuit daar gingen we naar Touche. Hier was ik alweer even niet geweest maar het was weer een super leuke avond/nacht.

Zaterdag 09 november:
Vandaag stond ik rond 12.00 uur op en ben ik met Joyce en Maudy de stad een beetje doorgefietst. We hebben foto’s gemaakt van de Kathedraal en langs een souvenir winkel geweest. Daarna ging ik rond 17.00 naar huis om mij om te kleden. We naar een voetbalwedstrijd met Ray. Maudy kent hem en nam ons mee. Dit ziet er wel anders uit dan de eredivisie bij ons in Nederland. Bij ons heb je dranghekken, beveiliging, ect. ect. Hier leek het nog op een voetbalveld van de plaatselijke voetbalclub in je woonplaats. Maar de ploeg waar wij voor waren had gewonnen!
Daarna nam Ray ons nog mee naar een Hindoestaanse bruiloft. Dit vond ik leuk om te zien en moest gelijk denken aan mijn vriendin Priya! Nadat wij gegeten hadden gingen wij nog langs een verjaardag van Esther. Na een uurtje sloten wij de avond af in Sza Sza su! Het was een drukke maar hele gezellig avond en om 04.00 uur was ik weer terug in de Toscastraat.

Zondag 10 november:
Vandaag was het een beetje bewolkt en daarom bleven we lekker thuis hangen. Elvira, Sanne en Joyce kwamen nog lekker even langs en we hebben samen gegeten bij Fort Zeelandia. Hier was echt ontzettend lekker luxe!
Morgen is het weekend alweer voorbij en begint stage weer…

  • 11 November 2013 - 12:39

    Margriet De Kroon:

    Hoi Jessica
    Wat weer een geweldig verslag !
    Ook een beetje aan je zelf denken ,je bent wel
    jong maar de vermoeidheid is niet altijd fijn.
    Prachtig die bruiloft mooie foto's misschien
    inspiratie voor je zelf ,als je gevraagd word door
    je vriend je bent nog jong.
    Hier gaat alles goed vannacht de eerste nachtvorst gehad
    dus was krabben vanmorgen ,maar nu is het prachtig weer
    heerlijk zonnig en lekker koud.

    Kijk weer uit naar je volgende verslag!
    Lieve groetjes van Margriet en een knuffel.Xxx

  • 11 November 2013 - 17:10

    Ingrid:

    heey jess, mooi rysverslag weer, en weer hoop gezien, en de klas, ook, weer, leuk met de kinderen,, hoe gaat het nu met je lip al wat beter,, doe maar, beetje rustig aan, dan,, ermee, ik spreek je wel weer op naar het volgende verslag dikke kus,, xxx van myn,,,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Buitenlandstage

Ik ga drie maanden stage lopen in Paramaribo.

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Week 13

01 Januari 2014

Week 12

25 December 2013

Week 11

17 December 2013

Week 10

09 December 2013

Week 9
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 428
Totaal aantal bezoekers 31919

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: