Welkom in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jessica - WaarBenJij.nu Welkom in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Jessica - WaarBenJij.nu

Welkom in Suriname!

Blijf op de hoogte en volg Jessica

08 Oktober 2013 | Suriname, Paramaribo

Dinsdag 08 oktober:
Daar zit ik dan... bloedheet en een bezweet hoofd en het is pas 09.00 uur.. dat betekent bij jullie (14.00).

Gisteren begon de reis. Het afscheid vond ik verschrikkelijk maar eenmaal door de gate heen moest ik de knop omzetten want daar kwam de controle. Deze was erg streng en het duurde erg lang. Daarna mochten we het vliegtuig in en ik had verwacht dat ik hele ruime plekken zouden hebben maar helaas dit was gewoon hetzelfde als dat je twee uur vliegt..
Toch ging de vlucht snel voorbij. Ik had een lieve Nederlandse vrouw naast mij en ik heb films gekeken en spelletjes gespeeld. Er was genoeg eten op de vlucht en ook echt heel lekker!

Na 9 uur kwamen ik dan eindelijk aan in Suriname. Hier stond een klein trappetje naar beneden en daar kwam de tropische warmte mij tegemoet. Heet heet dat ik het had in mijn spijkerbroek en gympen aan!
Wij waren de enige de enige vlucht dat aankwam op dat moment en toch duurde het een uur voordat ik bij mijn koffer was.
We moesten onze paspoorten en visum laten controleren en er was een speciale rij voor oudere mensen en een gewone rij, raad eens waar ik ga staan?
Na de controle had ik gelukkig direct mijn koffer en werd ik naar Paramaribo gebracht.

Ik keek mijn ogen uit onderweg! Vergeleken met India is Suriname rijk. Het valt mij echt heel erg mee. Ze hebben hier zelfs een blokker, een bp en texaco! Ook zie ik veel auto's hier die lijken op die van papa! Heel grappig.

Aangekomen bij het huis kon ik kennismaken met mijn huisgenoten en mijn kamertje bekijken.
De huisgenoten zijn super leuk! Mijn kamer is een beetje erg klein en er staat alleen een bed en een kast. De kamer stinkt als een gek en mijn matras ligt voor geen meter! Ik heb de kussens van de bank erop gelegd zodat het nog een beetje te doen was.

Ik heb goed geslapen en om 07.00 was ik klaar wakker. Na een ontbijtje heb ik de hele dag een beetje gerelaxt bij het zwembad. Anouk en Joyce waren aan het kijken op stage en kwamen om 17.00 thuis. Ik ben toen nog even met Plien naar de supermarkt geweest. Hier hadden ze alles, van file american tot hagelslag en mijn favoriete chips: sweet chili! Ook bij de drogist hadden ze alle merken, ik heb dus voor niets alles meegesleept...
Daarna hebben we lekker tomatensoep van Unox gegeten met stokbrood erbij en nog wat gekletst.
Ik probeerde nog goede tijden slechte tijden terug te kijken maar dit experiment is mislukt… Dit zit er dus niet in hier in Suriname..
Tot slot hebben we gezamenlijk de koelkast schoongemaakt omdat dit heel vies was… er stonden producten in van december 2012!

  • 08 Oktober 2013 - 17:28

    Lindsay:

    Super leuk om te lezen! Xx

  • 08 Oktober 2013 - 17:28

    Saskia:

    Hoi lieve Jessica
    Bedankt voor je eerste reisverslag,erg leuk om te lezen!!! Fijn dat de vlucht goed is gegaan!!! Wat balen dat je matras zo rot ligt....en zo'n klein kamertje...hihi:) heb je wel genoeg hagelslag bij je voor 3 maanden? Dat is wat als t op is...... Ik ben heel benieuwd naar de rest van je verhalen,veel plezier in Paramaribo!!! Wij gaan vrijdagavond koffiedrinken bij je pa en ma! Liefs,groetjes en een dikke kus van Cora en Saskiaxxxxx

  • 08 Oktober 2013 - 18:37

    Kim Geleijnse:

    Leuk om te lezen! Heel veel plezier daar en doe voorzichtig. X

  • 08 Oktober 2013 - 20:18

    Megan:

    Super leuk Jessica! Ik blijf je volgen. Veel succes en liefs xxx

  • 08 Oktober 2013 - 21:56

    Pa:

    Hey dogtertje. Blij dat je een goede reis hebt gehad. Binnen kort effe Skype. Neem maar een paar foto's van die dikke autos daar. Groeten Pa

  • 08 Oktober 2013 - 23:44

    Natasja:

    Fijn om te lezen dat je goed aangekomen bent! Blijf je verslagen zeker lezen, met een langere reactie (nu een beetje lastig vanuit het klooster). Kusjes❤️ Natasja

  • 09 Oktober 2013 - 22:13

    Cor En Ien:

    Hey Jess, Fijn om te horen hoe je heenreis is verlopen. Dat Leen Bakkermatras hier is zo gek nog niet he?haha
    Veel liefs. ook van Pep

  • 09 Oktober 2013 - 23:10

    Bernadette:

    Hallo Jessica , wat leuk zo'n reisverslag.ik hoop je snel een lekker matras kan regelen. Succes met de introductie op school en wie weet ontmoet je daar snel een leuke vriendin om mee de stad in te gaan. Groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Buitenlandstage

Ik ga drie maanden stage lopen in Paramaribo.

Recente Reisverslagen:

07 Januari 2014

Week 13

01 Januari 2014

Week 12

25 December 2013

Week 11

17 December 2013

Week 10

09 December 2013

Week 9
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 31895

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: