Usual things - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Usual things - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Usual things

Blijf op de hoogte en volg Jessica

19 December 2016 | Australië, Sydney

Ik ben hier inmiddels alweer twee maanden en het voelt al helemaal als thuis. Ik merk dat ik soms wat minder appjes stuur naar NL dan normaal, ik bedoel dat niet vervelend maar ik beleef veel dingen met de mensen hier en deel dat vooral met hun. Ik merk ook dat ik het heerlijk vind om nu hier alleen te zijn, focus op mijzelf en genieten van de dingen om mij heen.

Oké klaar met het serieuze gedeelte, het is weer twee weken geleden dat ik schreef, dus zal jullie even updaten over mijn ‘usual things’ wat ik deze dagen heb gedaan. Zo heb ik een mac book gekocht, heb ik wat meer gesport (wat heel erg nodig is want ik ben nog steeds gestopt met roken waardoor ik ietsiepietsie aangekomen ben…) en heb ik ook weer gewerkt in de winkel. Daarnaast was het weer een aantal dagen bloedheet waardoor ik weer een paar mooie dingen heb gezien in Sydney zoals Balmoral beach, Echopoint, Watsons bay, Milk beach, Rose bay, Dudley page reserve en Newtown. Dit zijn vast namen dat jullie wederom niet veel zegt, maar de foto’s geven jullie weer een impressie :D

Naast alle usual things was het voor de jongens juist een hele unusual week. Het was de laatste week voor de zomervakantie en aangezien zij terug gaan naar Nederland, was het tevens ook hun afscheid op school. De oudste had nog een eindmusical, alle drie een kerstdiner en vrijdag hebben ze afscheid genomen. Gelukkig hebben ze nog 4 weken voordat ze weggaan, dus nog genoeg tijd om af te spreken met vriendjes. Ook kreeg ik van de week een heel vragenvuur van de jongste. We zaten samen aan tafel te eten en ik zei dat het best romantisch was zo samen. Hij vond het pas romantisch als de lichten uit zouden gaan en de kaarsjes aan. En zo kwam hij ineens op het onderwerp ‘daten’. Want Jessica, heb jij wel eens een date gehad? En vond iemand jou wel eens leuk die jij niet leuk vond? En vond jij wel eens iemand leuk die jou niet leuk vond? En heb je wel eens gehad dat je iemand leuk vond en hij jou ook? Hoe heette die? Had je toen verkering? En ging het ook uit? Waar was dat dan? Was je toen verdrietig? En kon je toen ook weer blij worden? En waarom worden meisjes veel vaker verliefd dan jongens? Ect. Ect. Ja, een echte praatjesmaker…

Oh en dan nog alle stapavonden, dat waren er weer genoeg! Zo ben ik ben onder andere voor het eerst naar een “secret bar” geweest. We liepen eerst al drie keer er voorbij omdat de tent er van buiten uitzag als een hotdog stand. Na een paar keer vragen kwamen we er achter dat we daar toch naar binnen moesten. We werden door een speciale deur geleid (zag er uit als een koelkast deur) en daarachter zat dan de club. Ik vroeg aan de bewaker wat het nut is van een secret bar, je wilt toch juist mensen hebben en niet secret zijn?! Dit is om de club “cool” te houden en backpackers (ik dus) weg te houden. Eenmaal binnen had ik eerder het idee dat de club speciaal voor mensen met een draadje los was… De muziek was niet alleen “bijzonder” te noemen, ook de dansmoves van de mensen om ons heen waren van een heel ander niveau… Ik denk dat de dansjes van Chin Chan en Spongebob hier bedacht zijn. En toen ik eenmaal een leuke jongen had gevonden, bleek hij ook deze bijzonder dansstijl te gebruiken…

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 31769

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: