Toerist - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Toerist - Reisverslag uit Blue Mountains, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Toerist

Blijf op de hoogte en volg Jessica

28 November 2016 | Australië, Blue Mountains

De afgelopen tijd heb ik mij niet echt een "toerist" gevoeld. M'n backpack ligt in de kast en ondertussen weet ik aardig de weg hier in de stad. Ik voel mij zelfs al zo thuis dat de echte ramptoeristen aan mij de weg komen vragen. Maar deze week was ik toch ook weer even een echte toerist. Zo heb ik eerst een tour gedaan door de Opera House, waar ik enthousiast achter de Chinezen aanliep om stiekem foto's te maken tijdens de repetities, en ging ik dit weekend naar de Blue Mountains. De Blue Mountains is een mega groot natuurgebied, ongeveer 1.5 uur rijden van de stad. Ik vond het apart dat we dit weekend gewoon nog steeds in Sydney waren, terwijl je het gevoel hebt totaal ergens anders te zijn. Die afstanden hier zijn echt mega.
Op vrijdagavond kwamen we aan in ons hostel en we hadden voldoende wijn mee om de avond door te komen. Hoe meer wijn ik ophad hoe gezelliger ik het vond en daarom wilde ik graag de muziek in de gezamenlijke ruimte iets harder zetten. Echter was mijn Engels niet meer op z'n best naarmate ik meer wijntjes dronk, waardoor iedereen mij een beetje raar aankeek toen ik zei enthousiast riep of de tv: "harder and harder" ipv "louder" kon.
Toch werd ik zaterdag zonder hoofdpijn wakker en gingen we al vroeg de toeristische route volgen. Op het programma stond: The Three sisters, echo point, met de steilste trein ter wereld naar beneden, met kabelbaan en een wandeling maken. Nou al die namen zeggen jullie natuurlijk niets, je kunt het googlen, maar het komt allemaal neer op mooi uitzicht, veel bomen en heel mooi weer. De foto's geven een beetje een idee van de omgeving. Het uitzicht was vooral mooi toen ik de kaartjes kocht voor de kabelbaan. Daar heb ik helaas geen foto van ;-)
Zondag was het eindelijk tijd voor wat actie. Ik ging abseilen, yess! We begonnen eerst op 5 meter om te oefenen, toen de 15 meter en toen de 30 meter. Ons groepje was heel klein en daardoor konden we alles twee keer doen. Je moest speciale handschoenen aan omdat het touw wat je laat vieren in je hand heel warm wordt. Ik gebruikte de handschoenen vooral voor het wegjagen van de vliegen terwijl ik stond te wachten op mijn beurt (er waren er heel veel). Ik was daar zo druk mee dat ik opeens de handschoenen losliet en ze zo het ravijn in gooide... oeps. Na het abseilen zijn we nog naar sublime point geweest en wentworth falls. Werderom allemaal super mooi.

Nu is het hier alweer maandagavond en is mijn "gewone-niet-toeristische-werkweek" weer begonnen. Deze begon met veel wasjes draaien want twee van de drie jongens hebben luizen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Blue Mountains

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 31773

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: