Bijzondere ontmoetingen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Bijzondere ontmoetingen - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Bijzondere ontmoetingen

Blijf op de hoogte en volg Jessica

04 November 2016 | Australië, Sydney

Vampieren, walvissen, koning en koningin.. deze week heb ik een aantal bijzondere ontmoetingen gehad.

Vrijdag ging ik naar een Halloween feest. Het was een beetje onverwachts, dus ik had alleen wat nep bloed opgedaan. Toen ik aankwam op het feest bleek het mega groot gevierd te worden hier. Iedereen had de meest bizarre kostuums uit de kast getrokken en ook de locatie zelf was heel vet aangekleed. Er fietste zelfs zo'n lilliputter rond als "saw" acteur. Na een nacht waarin ik mijn favoriete serie "vampire diaries" kon naspelen ben ik naar huis gefietst. Echter dacht ik hier iets te makkelijk over, want de wegen zijn hier nogal stijl en toen het ineens keihard ging regenen viel ik voorover van mijn fiets af. Nu had ik naast mijn nepbloed dus ook flink wat echt bloed. Alleen door de wijntjes voelde ik op dat moment niets. Ik fietste door, maar was thuis te moe om de wond op mijn hand schoon te maken en ging zo in bed liggen. De dag erna zag ik de schade pas, hand dik en open, en flinke blauwe plekken op mijn been (+ het nepbloed wat blijkbaar nog op mijn hele gezicht zat). Je kunt wel raden hoe de kinderen mij aankeken toen ik mijn kamer uit kwam...

Die zaterdag had ik een walvissen trip gepland. Met nog een restje nepbloed op mijn gezicht (kreeg het niet weg) en mijn dikke hand stapte ik de boot op. Varen is nooit mijn favoriete activiteit geweest en als ik nog geen kater had, kreeg ik het nu wel. De boot bleef schommelen waardoor het onmogelijk was een foto te maken van de walvissen die we zagen. Ondertussen bleef de gids op de boot maar praten alsof die per woord betaald werd. Dus na 2,5 uur was ik blij dat ik weer op de grond stond. Maar het was het waard: we hebben walvissen gezien!

De dagen erna deed ik het rustig aan. Beetje naar het strand, wezen sporten, go pro gekocht en een stadstour gedaan waar ik weer twee nieuwe gezellige Nederlanders had ontmoet! Thuis stond de hele week alles in het teken van het Koningspaar dat naar Sydney zou komen. Beide ouders zouden het Koningspaar mogen ontmoeten en ook de kinderen mochten naar ze zwaaien met de Nederlandse school. Ik daarentegen kon nergens bij zijn, daarvoor is mijn werk hier niet interessant genoeg. Maar mijn taak is wel voor de kinderen zorgen. Dus bracht ik hen naar het punt waar zij naar het koningspaar gingen zwaaien (in de haven). Hier deed ik net alsof ik een fanatieke backpacker was die niet wist dat ik daar niet mocht staan. Dus bleef ik wachten tot de boot aankwam met onze Willem en Maxima. In Nederland heb ik nooit de behoefte gehad om ze te zien, maar hier vond ik het toch wel grappig dat RTL nieuws enzo helemaal hier in Sydney klaarstonden om hen op te wachten. Na een goedemiddag groet van onze Willem en wat foto's heb ik samen met de jongens deze drukke maar bijzondere week afgesloten bij de pizzeria!

See you next week :)

  • 07 November 2016 - 19:58

    Berny & Marcel:

    Hey Jessica,

    Nou, je hebt het goed voor elkaar! Een dikke auto onder je kont; een heus Halloween party meegemaakt en de koning & koningin van dichtbij en in levende lijve gezien. Als in dit tempo de Australische gewoontes je eigen maakt, dan komt het met kokkerellen ook wel goed! Tipje: op www.ah.nl/recepten staan vele heerlijke Nederlandse recepten en sommige recepten zijn zelfs voorzien van een instructiefilmpje! Reuze handig en ik maak er regelmatig gebruik van!

    De feestdagen zijn in aantocht en zal je met de kinderen wel Sinterklaas-feest gaan vieren. Altijd bijzonder om zo'n Hollands feest in een ander en ver land te vieren!

    Nou Jessica, wij volgen je reisverslagen op de voet......

    Veel plezier en geniet van het grootse leven des Australië.

    Groetjes van Berny & Marcel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 31764

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: