My new life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu My new life - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

My new life

Blijf op de hoogte en volg Jessica

28 Oktober 2016 | Australië, Sydney

De eerste week vond ik spannend want ik wilde het als Au Pair natuurlijk in 1 keer goed doen. Met de kinderen lukt dit prima, dat voelt niet eens als werken. Het zijn super lieve kids, heel zelfstandig en ook de ouders zorgen ervoor dat ik mij helemaal thuis voel. Maar mijn grootste uitdaging was afgelopen dinsdag toen ik voor het eerst moest gaan koken. Ik doe dit echt nooit en vind het ook echt niet leuk. Maar dit had ik nog niet tegen mijn 'host-ouders' gezegd. Ik moest pasta maken met extra groente erbij (broccoli). Ik had geen idee waar ik mee moest beginnen? Wat moet er over het gehakt heen? Hoelang kook je pasta? Hoe moet ik de broccoli snijden? Na een aantal telefoontjes met papa, Fe en Chantal lukte het om alles onder controle te houden. Toen de ouders thuiskwamen zagen zij direct aan mij dat ik niet geheel op mijn gemak achter dat fornuis stond. Ik vertelde gelijk maar hoe het zat en gelukkig konden zij er erg om lachen. Ik kreeg snel een wijntje ingeschonken om te ontspannen. Het eten is uiteindelijk goed gekomen en iedereen vond het lekker. Nu krijg ik steeds stap voor stap uitgelegd hoe ik het moet doen en wordt ook het kookboekje wat ik van Judith heb gekregen gebruikt.

Verder sta ik vooral versteld van alles wat er om mij heen gebeurd. Het is alsof ik in een film van de Gooische Vrouwen zit. Op maandag kwam er een schoonmaakteam langs om alles in het huis te doen. Op woensdag kwam er een privé sportleraar hier thuis om alle NL moeders om 07.00 uur (!!!!) in de ochtend in de tuin boksles te geven. En toen was er nog het voetballen. Ik kwam daar aan met de kinderen (in die mega auto) en had mijn rugzak vol met koekjes en drinken. Echter had ik beter mijn Michael Kors tas uit NL mee kunnen nemen want alle merktassen hadden zich op het veld verzameld. Ik werd voorgesteld aan iedereen en terwijl ik naar het spel zat te kijken van de jongens hoorde ik dat heerlijke Australische accent om mij heen: "Oooooh look my boy is soooo good in football!" Ik kan er wel om lachen.

Naast alle activiteiten met de kinderen ben ik deze week twee keer wezen hardlopen, heb mij opgegeven bij de sportschool hier in de buurt en ben ik al paar keer naar de stad geweest. Ik heb al wat meiden ontmoet en op het schoolplein ontmoet ik ook steeds weer nieuwe Au-Pairs. Ik ben door de meiden hier al uitgebreid rondgeleid door de stad zodat ik de belangrijkste bezienswaardigheden al kon afvinken.

Kortom, ik vermaak mij hier wel en heb alleen maar zin om meer dingen te doen!

Oh en mijn eerste grote spin kan ik ook afvinken! Gisteren zat er 1 binnen in het huis. Volgens de 'host-vader' was het een Huntsman spider. Google op eigen risico de foto maar, ik durfde er geen foto van te maken...

  • 28 Oktober 2016 - 09:36

    Talitha Kaandorp:

    Super leuk om te lezen dat je het daar leuk hebt! En dat koken.. Dat word wel steeds makkelijker hoor haha. Heel veel plezier nog xoxo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 559
Totaal aantal bezoekers 31761

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: