A new adventure - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jessica - WaarBenJij.nu A new adventure - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Jessica - WaarBenJij.nu

A new adventure

Blijf op de hoogte en volg Jessica

18 Juni 2017 | Thailand, Krabi

Ik heb een zware aandrang om om te draaien. Terug naar het vliegveld. Terug naar Australië. Ik ben in een veel minder ontwikkeld land terecht gekomen en dat is te merken. Gelukkig ken ik dit gevoel van mijzelf van vorige reizen. Ik moet weer omschakelen totdat ik gewend ben en dan wil ik niet meer weg. Maarja; kijken, observeren en er dan niets vinden, dat lukt mij nog niet zo goed. Zo ook hier waar ik mij direct erger aan alle spleetogen die roepen: "massage, massage" en "taxi, taxi", de 100.000 scooters om mij heen, het gebrekkige Engels van iedereen en als blonde aangestaard worden. Maar ik erger mij nog het meest aan de vieze oude blanke mannen met zo'n jong Thais meisje aan hun arm. Ja, welkom in Azië.

De vlucht viel gelukkig mee. Twee personen naast mij kwamen niet opdagen en daardoor had ik 3 stoelen voor mij alleen. Het koppel wat er niet was had wel betaald voor alle extra comfort tijdens de vlucht, die ik mocht ontvangen voor ze. Ik verliet daardoor het toestel met een heuse nieuwe I-pad hoes en andere accessoires. Ik haalde mijn backpack op en pinde het een bedrag van 5.000 Thaise baht voor de eerste overnachting. Toen ik in het hotel m'n bankrekening checkte was mijn gepinde bedrag maar liefst 4x van mijn account afgehaald. Terug bij het vliegveld keek elke spleetoog mij vaag aan alsof zij nog nooit een woord Engels hadden gehoord en ik werd gek. Op het moment dat ik eindelijk iemand had gevonden die mij kon verstaan, luchtte ik mijn hart bij haar alsof het mijn nieuwe beste vriendin was. Zij hielp mij met alles, belde de Thaise bank en zo word hopelijk deze week het geld weer teruggestort.

De dagen daarna heb ik weer in hostels geslapen. Deze zijn echter van andere standaard dan in Australië. Super fijn! Ze zijn niet alleen mooi, maar hebben ook super wifi, handdoeken, elke dag een schoon bed en vaak direct aan het strand. Voordeel in Thailand: alles is spotgoedkoop en dus verwen ik mijzelf met de iets betere hostels dan in Australië.

De temperatuur is weer gestegen naar 35 graden en de luchtvochtigheid is gelijk aan klotsende oksels en een bezweet voorhoofd. Ik trek het wel, maar de dikke man naast mij in het mini-busje iets minder. In het water hoef je ook niet te zijn voor verkoeling want de zee voelt aan alsof er een groep kinderen in heeft geplast.

Mijn eerste stop was Phuket. Een toeristische trekpleister waar ik eigenlijk het liefst zo snel mogelijk weer weg wilde. Echter had ik al twee overnachtingen geboekt en dus moest ik mij hier vermaken. Ik vond op internet een goede surfspot, zo'n 20 minuten hier vandaan. Ik wilde een scooter huren maar overal moest ik mijn paspoort als deposit inleveren. Never dat ik dat doe. De taxi was een nog grotere rip-off en omdat ik al moe en bezweet was, gaf ik het op. Ik zag mensen bij het strand voor ons hostel ook surfen en ging daar een gokje wagen. Na wat afdingen had ik een board, maar eenmaal in het water werd ik omringd door plastic afval. Ik kon amper bewegen, gadverdamme. Echt stom. Ik had het surfen achterwege gelaten en mijzelf verwend met de spa.

Na twee nachten liet ik Phuket achter mij en ging richting Koh Phi Phi. Ik was van te voren al gewaarschuwd voor opnieuw een toeristische trekpleister, maar toch wilde ik zien wat hier te doen was. Ik was verrast toen ik aankwam, ja toeristisch, maar op een gezellige manier! Hier sloeg mijn humeur direct om. Leuke mensen om mij heen, mooie stranden, winkeltjes en uitgaan. Top!
Samen met een ander NL meisje (Roos) gingen we op zoek naar een boottour. Deze waren belachelijk duur maar alsof het lot het bepaalde, kwamen we twee jongens uit Canada tegen die een privé-boot hadden gehuurd en zij vroegen of we met hun mee wilden gaan (gratis!). Daar zeggen wij geen nee tegen en dus hadden we de hele dag een gratis privé-boot met bootman, snorkelsets, drinken en eten! We bezochten;
- Monkey beach met apen erop.
- Blue lagoon waar je mooi kon snorkelen.
- Phi leh lagoon, super mooi helder blauw water.
- Sama bay.
- Maya bay, bekend van de film 'Beach' waar Leonardo in speelt.
Die avond gingen we op stap. Met een bucket vol drank (wat je koopt voor zo'n 3 euro) kun je je de hele avond uitleven op het strand. Ik had 'm goed zitten en zag de volgende dag dat ik een wond had aan m'n teen?! Ik bleek geholpen te zijn bij de tattoo-shop door Stijn, die ik toevallig tegenkwam op het strand en kende van Australië! Ik zag verf decoratie op m'n rechterarm. Ja, het was een mooie avond en de kater daarna behoorde tot mijn top 5 katers op reis. Maar wanneer je denkt dat je zelf erg was, hoef je maar te kijken naar Engelse mensen. Ik had er drie op mijn kamer en gingen vol opgemaakt de deur uit, maar kwamen helemaal verstrooid thuis. 1 van de meiden moest ik letterlijk van de badkamer vloer tillen en in bed stoppen. De ander had nog een Thaise maaltijd to-go mee, maar dat lag meer verspreid over haar bed dan in haar mond. Ja, zo zie je nog eens wat.

Inmiddels ben ik hier alweer een week en ben ik eindelijk van mijn jetlag af. Klinkt suf, het scheelt maar drie uur met Australië, maar ik heb altijd veel meer last als ik terug in de tijd ga dan andersom. De hele week was ik om 21.00u doodop en was ik om 05.00u klaarwakker. De stapavonden hebben mij er goed overheen geholpen. Nu ben ik aangekomen in Krabi en gaan we weer zien wat de week ons brengt!

  • 18 Juni 2017 - 14:24

    Brigitte:

    Aaaaah klinkt goed allemaal Jess!! En je eigen privé boot omg, droom die uitkomt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Krabi

Thailand

Laatste stop voordat ik naar terugga naar Nederland.

Recente Reisverslagen:

10 Juli 2017

Wennen

30 Juni 2017

Coming home

18 Juni 2017

A new adventure
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 31852

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: