Backpackersleven - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Backpackersleven - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Backpackersleven

Blijf op de hoogte en volg Jessica

15 Januari 2017 | Australië, Melbourne

Deze week heb ik afscheid genomen van m’n hostfamilie en vriendinnen in Sydney. De familie is inmiddels terug in Nederland en ik zit nu in Melbourne. De avond voordat ik wegging had ik weer genoeg wijntjes op en ging daarna vroeg met m'n brakke hoofd naar het vliegveld toe, om er daar achter te komen dat ik “iets” meer bagage bij mij had dan toegestaan. Daar ging m’n goedkope vlucht want ik kon mooi bijbetalen voor die 5kilo extra.

Na een uurtje vliegen kwam ik aan in het hostel. Ik had geluk want elke donderdagavond kreeg je hier een gratis avondmaaltijd, ideaal voor mij, want toen kon ik het koken weer uitstellen :-) Mijn kamer deelde ik met twee Nederlandse meiden en 1 meisje uit Zwitserland, dus ik had direct weer contact. Toch merkte ik dat ik niet heel blij werd van het hostel. In de ochtend stond er 50 man z’n ontbijt klaar te maken ieder uit z'n eigen koeltas, in de nacht moest ik het hoge stapelbed uitdruipen met m'n zaklampje op zoek naar de gezamenlijke badkamer waar ik vervolgens m’n pasje vergeet en m’n stringetje op de natte vloer laat vallen omdat dat hokje zo heerlijk klein is. Nee, prima voor een nachtje of twee, maar hier wilde ik niet lang blijven. Dus had ik een beetje gegoogeld en kon ik een dag later komen kijken bij een appartement, twee straten verderop. Dit zag er prima uit, kreeg een eigen kamer en deel de rest met 3 mensen. Dit is te overzien.

Verder moet ik nog een beetje wennen hier in Melbourne. Ik had m’n leventje helemaal opgebouwd in Sydney en mis dat nu wel. Ik was daar nog niet uitgekeken. Ook vergelijk ik nu alles met Sydney. Dit moet ik natuurlijk niet doen, maar toch. Hier in Melbourne is het kouder (jaja niet zo koud als in NL) en er wonen hier heel veel alternatieve personen. Van die art mensen in te hoge broeken met foute printjes erop. Zo was ik vandaag naar een aantal plekjes geweest in de stad (Flinders station, Federation Square, Alexandra Gardens en Botanica Gardens) en liep ik ineens tegen een mega groot gayfestival aan. Alle travestieten en homo’s hadden zich bij elkaar verzameld om helemaal los te gaan met elkaar. Ik liep er doorheen met m’n rugzakje in m’n spijkerbroek en t-shirtje en liep er toch maar snel weer voorbij. Niets voor mij dit. Wel zijn er hier veel meer terrassen en restaurantjes dan in Sydney. Het is wat minder druk en de wegen zijn lekker plat!

Oh en ik had gisteren een trial voor een baantje in de bediening in een lunchroom. Ik was best trots dat ik dit baantje binnen een dag te pakken had, want mensen in dat hostel waren soms al weken aan het solliciteren. Toch heb ik besloten het baantje niet te nemen, want ik heb een paar meiden ontmoet en daarmee wil ik volgende week beginnen aan m’n roadtrip, dus heb nu besloten maar een weekje te blijven in Melbourne.

Verder hebben we nog pinguïns gespot op st. Kilda, hebben we gewinkeld, zijn we wezen stappen en ben ik druk bezig geweest met het monteren van m’n tweede filmpje! Dit was het afscheidscadeau voor de jongens waar ik drie maanden was in Sydney. Hieronder staat de link naar het filmpje, ben benieuwd wat jullie er van vinden:

https://www.youtube.com/watch?v=UWgQLlesZW8

Tot volgende week (vanuit de outback dan, dus geen idee of ik dan iets kan posten)

  • 15 Januari 2017 - 18:48

    Marcel En Bernadette:

    Hey Jessica,

    Dat Melbourne zo'n hippiestad was, wist ik niet! Fijn voor je dat je een beter appartement hebt gevonden en rustig kan slapen. Nou, hier is het anders koud en komende week wordt het nog kouder! met een beetje geluk kunnen wij aan het einde van de week schaatsen op natuurijs. Nou, ik lees dat je een weekje een roadtrip ga maken en dan weer Melbourne verlaat! Ik ben benieuwd waar de reis dan heengaat! In ieder geval veel plezier met de meiden en wij kijken weer uit naar je volgende reisverslag.

    Groetjes van Marcel en Bernadette

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 31779

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: