Oud & Nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Oud & Nieuw - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Oud & Nieuw

Blijf op de hoogte en volg Jessica

01 Januari 2017 | Australië, Sydney

Deze week voelde ik mij weer iets beter en zodra ik denk dat alles weer oké is ga ik er weer op uit. Dus weer leuke dingen doen met de jongens, extra bijwerken in de winkel en een avondje oppassen op een jongetje van 9 maanden. Met het laatste had ik nog geen ervaring en ik kan je zeggen dat het ook niet aan mij besteed is. Zo’n kleintje kruipt natuurlijk overal naartoe en kun je geen seconde uit het oog verliezen (want daar gaat weer iets in die mond). Flesje hier, poepje daar en kwijlen op het shirtje, om vervolgens uitgeput met de babyfoon in mijn handen in slaap te vallen. Dit was niet voor lang want na een aantal uur stond ik weer met de kleine op mijn heupen een flesje op te warmen. Het kindje en ik hebben het overleefd, maar kan ik later misschien direct een peuter adopteren?!

Verder was er natuurlijk OUD & NIEUW dit weekend! Het feest waar ik al die tijd al naar uitkeek sinds ik hier naartoe was gegaan. Echter, begon mijn lichaam zaterdag weer te protesteren. Ik had natuurlijk niet goed uitgeziekt en werd wakker met een dikke keel. Ik moest nog werken in de winkel, maar ging daarna nog even snel slapen in de hoop dat ik mij beter zou voelen. Een paar uur daarna ging ik met wat paracetamol en strepsils in m’n lijf vrolijk naar het feest toe, vlak voor de harbour bridge. We hadden kaarten gekocht voor Luna Park, officieel een pretpark, waar nu ook DJ’s waren. Beetje een festival idee. Hier heb ik echt een heel vet feest gehad! Na een aantal drankjes voelde ik niets meer van mijn keel en was de paracetamol goed ingewerkt. Om 00.00 kon ik samen met de rest genieten van het mooiste vuurwerk ooit en gingen we daarna los op de vette muziek. Openbaar vervoer ging overal nog naar toe, dus ik lag 5u lekker in m’n bedje zodat ik om 10u de volgende dag jullie in NL gelukkig nieuwjaar kon wensen. Lekker even skypen met papa en mama!

Maar daarna moest ik er snel weer uit want gisteren hadden we de nieuwjaarsduik! In NL ben ik te beroerd om m’n koude bedje uit te stappen, maar hier vond ik het natuurlijk wel leuk om het water in te duiken. We hadden een paar weken terug 200 unox mutsen besteld, maar die liggen sinds 21 december al bij de Australische douane en dus moesten we het met alleen oranje spullen doen. Langzaam kwam er allemaal oranje kleding op Bondi Beach en om 14.00u stonden er pers, chinezen en een heleboel andere toeristen naar ons te kijken. Na het zingen van het volkslied (ik blablablabla wat mee) werd er afgeteld en renden we het water in! Klinkt nu super suf, maar het was echt een tof gevoel met al die Nederlanders bij elkaar. Ik heb geprobeerd er een filmpje van te maken, maar ben nog aan het oefenen met monteren enzo. De link van het filmpje staat hieronder:

https://youtu.be/nwXfY9u2ais

Ik hoop dat jullie ook allemaal een super leuk oud en nieuw hebben gehad! Morgen ga ik lekker drie daagjes weg met de meiden en aankomend weekend is Lindsay uit NL hier!!! Doeii

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 31766

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: