Blijven of doorgaan? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Blijven of doorgaan? - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Blijven of doorgaan?

Blijf op de hoogte en volg Jessica

26 December 2016 | Australië, Sydney

Het einde van mijn geplande drie maanden in Sydney zijn alweer bijna in het zicht… De tijd hier gaat echt megasnel en ondertussen ben ik van deze stad gaan houden. Ik heb super mooie plekken gezien en hele leuke mensen leren kennen.

Van te voren had ik een heel plan: drie maanden werken in Sydney en dan gaan rondreizen door Australië. Echter vroegen mensen hier in Sydney vaak aan mij of ik niet wilde blijven in deze stad. Dat had mij aan het denken gezet en mijn plan om terug naar Nederland te gaan vervaagde langzaam. Toen ik hier net aankwam had ik al wat gesolliciteerd, maar vaak hoorde ik niets. Tot ik ineens afgelopen week werd gebeld voor een baan als psycholoog bij een centrum voor kinderen met autisme. Ik vond het best spannend, want toen ik door de eerste ronde heen was mocht ik op gesprek komen en mijn engels is nou niet heel fantastisch te noemen… Dus met een goede voorbereiding ging ik erheen en de dag daarna werd ik al gebeld dat zij mij heel graag een jaarcontact wilden aanbieden! Echter komt nu de maar…. mijn visum verloopt al in oktober!Australië is een super streng land en er zijn voor toeristen zoals ik maar een paar opties om hier te kunnen werken:
1e jaar werken/reizen visum (heb ik nu). Hier mag je 6 maanden mee reizen en 6 maanden mee werken.
2e jaar werken/reizen visum (verlening van 1e jaar) Dit visum zou ik dan nodig hebben, maar om deze krijgen moet je 88 werkdagen “farmwork” doen in je eerste jaar visum. Dit is werk wat je echt niet wilt doen.
Sponsorship visum. Dit visum is super duper duur en hiermee ben je binnen hier! De meeste zakenmensen uit NL hebben dit visum. Dit krijg je als je geluk hebt aangeboden via je een baan. In het gesprek heb ik gevraagd of dit mogelijk was, maar dit bieden zij alleen aan bij GZ-psychologen… en dat ben ik nog niet :(
Kortom, ik kan alleen verder hier als ik farmwork ga doen. Maar dat betekent dat ik pas daarna mijn 2e jaar visum aan kan vragen en dan weer zou kunnen solliciteren voor een echte baan hier.

Dus, heb ik nu toch besloten om na deze drie maanden Sydney achter mij te laten en eerst te gaan reizen door het land. Dan zie ik wel hoe alles loopt en wie weet beland ik toch nog ergens op een farm.

Verder ga ik hier de laatste weken nog allemaal leuke dingen doen! Deze week hebben we natuurlijk ook kerst gevierd, alleen ik was al sinds donderdagavond ziekjes (kon niet achterblijven op de griepjes in NL). Iets minder gefeest dan ik had gepland, maar des te beter vieren we volgende week oud en nieuw!

Voor iedereen nog een fijne tweede kerstdag! Hier is de kerst weer voorbij :)

  • 26 December 2016 - 13:08

    Saskia:

    Wat een superleuk verslag! Ik vond het zo leuk om met je Skype echt gaaf dat dat kan... heel veel plezier nog in Sidney, geniet ervan en dan op weg naar n nieuw avontuur! Hele dikke knuffel van je tante Saskiaxxx

  • 27 December 2016 - 07:03

    Marcel & Bernadette:

    Hey Jessica,

    Ja ja, dat zijn nogal grote dilemma's waarin je een keuze moet maken. Nou, de eerste keuze is gemaakt en je gaat lekker drie maanden travellen. Wel spannend zo'n sollicitatiegesprek in het Engels en dan nog als beste uit de selectie komen. Super meiske! Iets waar je trots op kan zijn. Nou, wij wensen je nog een hele gezellige, sprankelende, feestelijke jaarwisseling, met het gezin of met je vrienden!

    En m.b.t. de drie maanden rondreis kijken wij weer uit naar je volgende avontuur , je reisverslag.

    Greetz

    Marcel en Bernadette.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 384
Totaal aantal bezoekers 31771

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: