Terug in de tijd - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Terug in de tijd - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Terug in de tijd

Blijf op de hoogte en volg Jessica

11 November 2016 | Australië, Sydney

Op dit moment zit er maar liefst 10 uur tijdsverschil tussen Nederland en Australië. Als bij jullie de dag begint is die van mij al bijna voorbij. Toch heb ik het idee dat sommige dingen hier een beetje achterlopen vergeleken met Nederland.

Zo liggen hier alle kledingstukken die ik afgelopen zomer in Nederland heb gezien. De zomer is hier in aantocht, maar in plaats van nieuwe mode, lopen ze hier een seizoen achter. Dus mocht je nog iets willen hebben wat afgelopen zomer net uitverkocht was, hier is het weer!

Ook de muziekstijl loopt hier nog een beetje achter. In Nederland heb ik het idee dat de hardstyle/hardcore steeds vaker te horen is. Hier worden nog de ouderwetste housenummers gedraaid! Ik ben daar erg blij mee :) Ook begint het uitgaan hier al om 22.00 uur! Wederom: ben ik heel blij mee.

En dan de scholen hier in Australië. Kinderen lopen nog in uniform, spreken leerkrachten aan met meneer/mevrouw en respect hebben voor anderen is hier heel belangrijk. Ook hebben ze net als bij Harry Potter (Griffoendor, Zwadderich, ect) vier van die " groepen". De jongens zit in the red house en kunnen gedurende het schooljaar punten verdienen om aan het einde met z'n alle te winnen. Toch vind ik het soms ook een beetje overdreven. Zoals het moment waarop veel kinderen rond hun 9e of 10e levensjaar naar een privéschool gaan en de jongens en meisjes gescheiden worden van elkaar. Ook was ik verbaasd over hoe strak en stil de kinderen worden gehouden tijdens een presentatie van 1 van de jongens. Een beetje meer enthousiasme had wel gemogen, maar nee ze moesten allemaal netjes rechtop blijven zitten.

Achja zo is het overal weer anders. Ik kan in ieder geval hetzelfde topje kopen wat ik in Nederland ben vergeten mee te nemen :D Tot volgende week, ik ga lekker weekend vieren!

Oh en vannacht ben ik er ook achter gekomen dat nog niet iedereen whatsapp heeft. Veel Australiërs doen nog ouderwets smsen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 31775

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: