Vliegreis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu Vliegreis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jessica - WaarBenJij.nu

Vliegreis

Blijf op de hoogte en volg Jessica

21 Oktober 2016 | Australië, Sydney

Mijn favoriete vervoersmiddel: vliegen...

Zoals de meeste mij wel kennen rijd ik liever in een auto dan dat ik ga vliegen. Wat ik ook ga meemaken deze maanden, tegen deze vliegreis keek ik het meest tegenop. Ik kan niet zittend slapen en het eten krijg ik niet weg.

Ik had daarom van te voren als 100 plannen gemaakt voor het eerste gedeelte van mijn reis, 12 uur vliegen tot aan China. Ik vloog om 13.30 en wilde wakker blijven tot 23.00. Ik had genoeg boekjes mee om te lezen en genoeg eigen voedsel. Alleen was ik even vergeten dat je door verschillende tijdzones vliegt, wat betekende dat het na twee uur vliegen helemaal donker was buiten. Het licht ging uit in het vliegtuig en iedereen leek wel bestrooid met slaapzand want binnen no-time sliep iedereen om mij heen. Daar zat ik dan, 16.00 uur Nederlandse tijd en ik was klaarwakker.

Al m'n plannen om te lezen en te eten liep in duigen want zodra ik mijn kleine maar toch erg felle leeslampje aandeed keek mijn buurman mij niet heel vrolijk aan. Die blijkbaar erg goed zittend kan slapen want die heb ik 12 uur lang zijn ogen niet zien open doen.

Oh en dan mijn nekkussen, wat mij zou helpen beter te slapen.. die wilde ik na 10 minuten al lek prikken. Mijn nek vind het geen fijn ding.

Eenmaal in China stond er een gestrest Chinees vrouwtje ons allemaal op te wachten. Ze had allerlei stickers bij zich en alsof ik op schoolreis ging kreeg ik een groene sticker op mijn trui geplakt. Dit betekende Sydney. En aangezien mijn volgende vlucht al binnen een uur vertrok moest het hele groene groepje zich bij haar verzamelen en samen met haar mee om de rijen te vermijden. Toevallig had mijn buurman in het vliegtuig ook een groene sticker gekregen en kwam met hem aan de praat. In het nieuwe vliegtuig zaten we toevallig weer naast elkaar, alleen dit keer in een rijtje met drie stoelen. Aangezien hij de vorige 12 uur al had geslapen, was het nu mijn beurt. Ik mocht het middelste stoeltje ook gebruiken en heb dus lekker plat kunnen liggen.

Om 20.30, donderdag, was het eindelijk zover. Moe maar opgelucht kwam ik aan op Sydney. Ik wachtte op mijn trolly en backpack, maar zoals ik al dacht kwam deze niet aan. De overstap was te kort op elkaar om dit op tijd over te brengen en zal daarom morgen pas aankomen. Na het invullen van wat formulieren kon ik eindelijk gaan waar mijn nieuwe thuis op mij stond te wachten :)

  • 21 Oktober 2016 - 11:52

    Corine:

    Hey Jessica,
    Wat leuk om dit te lezen, meis, ik ga je volgen, superleuk....
    Alvast heel veel plezier en liefs van ons...
    Have fun, xxx

  • 21 Oktober 2016 - 12:36

    Saskia Lodeweegs:

    Wat een leuk verslag. Heel veel plezier, ik blijf je graag volgen op deze reis. XxxxSaskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australië

Werken en reizen door heel Australië!

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2017

See you soon Australia

05 Juni 2017

Couchsurfing

31 Mei 2017

Winter in Australia

24 Mei 2017

No Service

15 Mei 2017

Itching
Jessica

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 897
Totaal aantal bezoekers 31774

Voorgaande reizen:

11 Juni 2017 - 01 Juli 2017

Thailand

19 Oktober 2016 - 11 Juni 2017

Australië

07 Oktober 2013 - 02 Januari 2014

Buitenlandstage

Landen bezocht: